Wat kost een kaartje?
De ticketprijzen staan weergegeven op de pagina Prijzen.
 
Wanneer kan ik kaartjes reserveren? 
Een filmweek loopt altijd van donderdag tot en met woensdag. Elke maandag na 14.00u wordt het programma gepubliceerd van de nieuwe filmweek startend op donderdag . U kunt elke dag tijdens de openingstijden voor de films in het lopende programma reserveren bij onze kassa of telefonisch. Via onze website kunt u 24 uur per dag kaartjes kopen.
 
Wat zijn de openingstijden?
 
Maandag   19:15  t/m 22:00
Dinsdag   19:15  t/m 22:00

Woensdag   

       

13:00  t/m 17:00  en 19:15 t/m 22:00

Donderdag   18:00  t/m 22:00
Vrijdag   15:30  t/m 22:00
Zaterdag    10:30  t/m 22:00
Zondag   10:30  t/m 22:00

 

 

 

 

 

Telefoon 0344-613737.

Verkopen jullie ook Cadeaubonnen?
Metro Tiel verkoopt alleen eigen cadeaubonnen. De cadeaubon heeft een vaste prijs van €11 en geeft recht op één film. De cadeaubon is onbeperkt geldig en geeft toegang tot alle films uit het assortiment. Er wordt geen toeslag berekend voor 3D films. Wanneer u de bon gebruikt bij een film met kortingstarief of kinderfilms, dan vervalt het overgebleven tegoed van de bon. De Arcaplex Cadeaubonnen kunnen momenteel nog ingeleverd worden tot nader order. 
 
Wat moet ik weten over 3d bij Metro Tiel ?
Bij 3D-voorstellingen gelden niet alle kortingen of vrijkaarten. Voor meer informatie kunt u terecht bij de kassa.
De Nationale Bioscoopbon vertegenwoordigt de waarde die erop staat.
3D-films draaien we zonder pauze
Bij binnenkomst in de zaal ontvangt u op vertoon van uw toegangskaart de speciale 3D-bril in bruikleen.
U bent vanaf dat moment ZELF verantwoordelijk voor de bril.
Na afloop van de film dient u de bril in te leveren bij het verlaten van de zaal.
Schade/diefstal/verlies van de 3D-bril berekenen wij door aan de klant: €50,00 per bril. Wij vragen u dan een schadeformulier in te vullen.
Bij (het vermoeden van) diefstal of opzettelijke schade aan onze eigendommen wordt onmiddelijk aangifte gedaan bij de politie.
Bij het bezoeken van een 3D-film gaat u akkoord met onze huisregels.
 
Hoe kan ik reserveren bij Metro Tiel?
Als u niet meteen wilt betalen, kunt u uw kaartjes telefonisch reserveren op 0344 613 737 tijdens onze openingstijden. Reserveringskosten zijn €0,50 per kaartje. 
 
Gereserveerde kaarten moeten uiterlijk een half uur voor de voorstelling worden opgehaald. Daarna is er de kans dat de reservering komt te vervallen in geval van drukte.
 

Groepsreserveringen: u kunt maximaal 6 plaatsen reserveren. Mocht u meer dan 6 kaarten willen reserveren dan verwijzen we u door naar onze kassa via telefoonnummer 0344 613 737. Bij meer dan 6 reserveringen kunnen we niet garanderen dat deze plaatsen bij elkaar in de buurt zitten. Tevens kunnen wij reserveringen waarbij de contactgegevens niet kloppen, laten vervallen..

Let op: een reservering voor een dinsdagavond (goedkoper tarief) die u wilt wijzigen, dient voor uw komst bij de kassa gewijzigd te hebben, hetzij telefonisch, hetzij online. Aan de kassa wordt anders de gehele reservering in rekening gebracht.

Direct online tickets kopen met Ideal.
U kunt uw kaartjes direct boeken op de website. U kunt dan zelf uw plaatsen selecteren voordat u uw klantgegevens invoert. U kunt inloggen met een account of als gast. Met een account kunt u altijd bij uw gegevens en heeft u een overzicht van alle gemaakte boekingen. Zodra het registratie proces is voltooid kunt u boeken. Met een account blijft u tevens op de hoogte van het laatste nieuws.
 
Bij het betalingsscherm kunt u uw Nationale Bioscoopbon gegevens invoeren of betalen met Ideal. U heeft 30 minuten om het boekinsgproces af te ronden. Mocht uw transactie niet lukken en heeft u een Bioscoopbon gebruikt, neemt u dan even contact met ons op. 
 
Na betaling met Ideal ontvangt u per mail de e-tickets. Deze dient u uit te printen en mee te nemen naar de bioscoop of laten zien op uw apparaat. Bij de kaartcontrole worden uw tickets gescand. 
 
Heeft u kortingsvouchers of onze Cadeuabonnen, dan is het (nog) niet mogelijk om per Ideal te betalen. Hiervoor kunt u terecht bij de kassa.
 
Wijzigen of annuleren van een online aankoop.
Een gemaakte aankoop kunt u wijzigen tot uiterlijk een half uur vóór aanvang van de bewuste voorstelling. Dit kan alleen bij onze kassa. U krijgt geen geld terug, maar u kunt de tickets die zijn gekocht, direct omruilen voor tickets van een andere voorstelling of een tegoedbon aanvragen. Tickets voor voorstellingen die al hebben plaatsgevonden, kunnen niet gewijzigd of omgeruild worden voor nieuwe tickets. Ook is het niet mogelijk om geld retour te krijgen.
 
Mag ik onder begeleiding naar een 16 jaar en ouder film?
Nee, dit mag sinds het najaar van 2012 niet meer. Voor films van 16 jaar, moet iedereen dus 16 jaar zijn. Bij twijfel mag het personeel van Metro Tiel om uw legitimatie vragen. Als u geen geldige legitimatie kunt tonen of u bent niet 16 jaar, weigeren we u de toegang en krijgt u geen geld of tegoedbon terug. Koopt u uw kaartjes online, dan stemt u ermee in, dat iedereen in het gezelschap 16 jaar of ouder is. U krijgt geen geld terug of tegoedkaarten mocht bij controle blijken dat dit niet het geval is.  
 
Kijk of www.kijkwijzer.nl voor meer informatie.
 
Verkopen jullie ook Nationale bioscoopbonnen?
Nee, wij verkopen geen nationale bioscoopbonnen. Deze worden uiteraard wel bij ons ingenomen. Wel verkopen wij Cinema Tiel cadeaubonnen, deze zijn €10,00 en inwisselbaar voor elke film (niet in te wisselen bij evenementen).
 
Zijn er in de zomervakantie ook ochtendvoorstellingen?
Ja, in alle schoolvakanties zijn er ochtendvoorstellingen voor het Ochtend Tarief (evenementen uitgezonderd).